Τα Μονοπάτια της Ελλάδας

Η πρότασή σας:

Μουντακι Βερμίου

Περιγραφή:

Το μονοπάτι αυτό του βερμίου βρίσκεται στην περιοχή της Νάουσας .

Η προσέγγιση του μονοπατιού γίνεται από το πάρκο του Αγίου Νικολάου Νάουσας .

Ξεκινάμε λοιπόν από το μονοπάτι που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στις πηγές , από εκεί ανηφορίζουμε για 2΄ και βρισκόμαστε στο χωματόδρομο που οδηγεί στο καταφύγιο θηραμάτων , στο δεξί μας χέρι βρίσκεται η είσοδος στο μονοπάτι ( υπάρχει και ταμπέλα που μας κατευθύνει στο καταφύγιο Μουντακί ).

Το μονοπάτι είναι αρκετά ανηφορικό στα πρώτα μέτρα του και πολύ καλά σηματοδοτημένο .

Στα 20 -30 ΄υπάρχει μια διασταύρωση , το μονοπάτι χωρίζεται στα δύο , από Βόρεια συνεχίζει για Μουντάκι μέσω Μαυρόλακου , ενώ από Νότια συνεχίζει προς Μουντάκι μέσω Σελιώτικου ρέματος .

Συνεχίζω τη περιγραφή του μονοπατιού μέσω Σελίωτκου ρέματος .

Ακολουθούμε τη πορεία του μονοπατιού μέσα από πυκνό δάσος πλατύφυλλων , σε 30 ΄ είμαστε στο Σελιώτικο ρέμα , σε μια περιοχή με πολύ όμορφη θέα , και στο βάθος το σελιώτικο ρέμα , όπου έχει νερό μόνο όταν λιώνουν τα χιόνια .

Το μονοπάτι συνεχίζει σε μια πολύ όμορφη βραχώδη πλαγιά για 40 ΄περίπου , στη συνέχεια μπαίνουμε σε δάσος οξιάς και σε 20 ΄βρισκόμαστε στο πρώτο δασικό δρόμο , από εκεί ακολουθούμε τα κόκκινα σημάδια και στα 10 μέτρα αριστερά από την έξοδο του μονοπατιού στο χωματόδρομο ανηφορίζουμε πάλι μέσα στο μονοπάτι .

Το δάσος εδώ είναι μεικτό μαύρης πεύκης με οξιές .

Ακολουθούμε τα σημάδια και σε 30΄ περίπου βρισκόμαστε στο δεύτερο χωματόδρομο στα 1400 μ , συνεχίζουμε να περπατάμε στο χωματόδρομο προς τα δεξιά , οπου σε 10΄ βρίσκεται το καταφύγιο στο Μουντάκι , καθώς και μια καλύβα των δασεργατών .

Το καταφύγιο βρίσκεται σε υψόμετρο 1500μ. από εδώ μπορούμε να συνεχίσουμε προς τη κορυφές του βουνού συνεχίζοντας Βόρεια το χωματόδρομο και παρακάμπτοντας αριστερά στο σημείο που τελειώνει η δασοκάλυψη .

Οπωσδήποτε να έχετε νερό μαζί σας καθώς δεν υπάρχει πηγή στο μονοπάτι .

Το μονοπάτι αυτό το χρησιμοποιούσαν οι δασεργάτες του Βερμίου για πολλά χρόνια για να κατεβάζουν με τα μουλάρια τη ξυλεία από τις πλαγιές του βουνού στη Νάουσα .

Η αξία του μονοπατιού βρίσκεται στο γεγονός ότι ο περιπατητής μπορεί να θαυμάσει έναν μεγάλο αριθμό από σπάνια φυτά του Βερμίου .

Στις βραχώδεις πλαγιές του σελιώτικου ρέματος φύονται αρκετά Βαλκανικά και Ελληνικά ενδημικά φυτά .

Ξεχωρίζουν η Ramonda nathaliae , Lilium chalcedonicum , Colchicum doerfleri , Stachys iva και πολά άλλα σπάνια και ιδιαίτερης ομορφιάς φυτά .

Στη περιοχή του μονοπατιού είναι πολύ πιθανόν να συναντήσετε ζαρκάδια , αγριογούρουνα , λαγούς και άλλα΄ μικρότερα ζώα του δάσους .